Na het plaatsen van een bestelling sturen wij de bestelde producten in een anonieme en stevige doos zo snel mogelijk naar je toe. Daarbij geldt dat wij producten die op voorraad zijn nog dezelfde dezelfde (werk)dag naar je toesturen (mits vóór 16.00 uur besteld en betaald met een door ons aangeboden betaalmethode. Je bestelling heb je dan meestal de volgende dag al in huis.

De status van je bestelling kun je eenvoudig bijhouden via de Track & Trace-code die wij via e-mail toesturen. Op dit moment versturen wij binnen Nederland, naar België en naar Duitsland.

Verzendkosten in Nederland

De kosten voor het verzenden van je bestelling houden wij zo laag mogelijk. Voor alle andere producten zijn de verzendkosten in Nederland slechts € 5,95 tot een verzendgewicht van 5 kilogram. Daarboven nemen de verzendkosten iets toe, want transporteurs brengen per gewichtsklasse toeslagen in rekening. Een verzendgewicht van 5 kilogram is overigens voor de meeste bestellingen ruim voldoende, ook als je meerdere producten tegelijkertijd besteld. De exacte verzendkosten van je bestelling vindt je terug in je winkelwagen.

Verzendmethode

De pakketten worden via onze transporteur(s) verzonden en op werk- en zaterdagen bezorgd.

Alternatief afleveradres

Natuurlijk is het ook mogelijk om iets op een ander adres dan je huisadres te laten bezorgen, bijvoorbeeld je werkadres. Zorg eerst dat alle producten die je wil bestellen in je winkelwagen zijn geplaatst. Klik dan op ’Naar de kassa’. Bij ‘Factuuradres’ kun je onderaan vinkje plaatsen bij ’Verzend naar een ander adres’. Vul daarna bij ‘Afleveradres’ het alternatieve adres in.

Levertijd

Als alle producten die je hebt besteld op voorraad zijn, sturen wij je bestelling nog dezelfde (werk)dag naar je toe. Dit geldt voor werkdagen, maandag tot en met vrijdag en mits vóór 16.00 uur besteld en betaald met een door ons aangeboden betaalmethode. Meestal heb je het pakket de volgende dag in huis.

Bij bestelling in het weekeinde kun je rekening houden met levering vanaf de daarop volgende dinsdag. Levertijden gaan in vanaf het moment dat de betaling binnen is. Wanneer een product niet op voorraad is, kan het langer duren voordat je bestelling wordt verzonden. Wij brengen en houden je hiervan op de hoogte.

Zending volgen

Zodra je bestelling verzonden wordt, ontvang je een verzendbevestiging. Als wij je bestelling per pakket verzenden, vermelden wij in dit bericht de Track & Trace-code waarmee je de status van je bestelling vanaf de eerste werkdag na de verzenddatum kunt volgen. Daarnaast ontvang je van de transporteur een e-mail met daarin een tijdsindicatie van de levering. Op deze manier kun je precies zien op welke dag en moment je pakket wordt bezorgd.

Pakket beschadigd?

Ondanks onze goede zorgen kan het gebeuren dat je pakket onderweg beschadigd raakt. Natuurlijk is dit erg vervelend, maar helaas niet te voorkomen. Transport is immers mensenwerk. Een lichte beschadiging aan de buitenzijde van de doos hoeft geen probleem op te leveren voor de inhoud. Mocht blijken dat de inhoud wel degelijk beschadigd is, maak dan een foto van de doos en de inhoud waarop de beschadigingen duidelijk zichtbaar zijn. Mail daarna de foto(‘s) naar info@livebetter.nl en wij nemen contact met je op.

Als de doos en inhoud bij het aanbieden zwaar beschadigd zijn, bijvoorbeeld als de doos fors gedeukt en nat is van bijvoorbeeld lekkende massageolie, neem het pakket dan niet in ontvangst. De bezorger neemt het pakket dan terug. Laat ons dat direct weten en wij zorgen dat je alsnog en zo spoedig als mogelijk een nieuw en hopelijk onbeschadigd pakket in huis hebt. Als je besluit het zwaar beschadigde pakket toch in ontvangst te nemen, dan is dat volledig op eigen risico. Na ontvangst schade aan een pakket claimen bij de transporteur is helaas niet mogelijk.

Niet thuis?

Ben je niet thuis op het moment van bezorgen, dan zal de transporteur het pakket de volgende dag afleveren bij een service/afhaalpunt. De transporteur laat een bericht achter in je brievenbus over de locatie. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen, want dit moet je op het service/afhaalpunt laten zien. Je kunt het pakket gedurende zeven (7) (werk)dagen ophalen, daarna wordt je bestelling naar Livebetter retour gezonden.

Mocht je door onvoorziene problemen niet in staat zijn geweest het pakket op te halen, dan kunnen wij na terug-ontvangst het pakket opnieuw naar je versturen. Uiteraard dien je dan opnieuw de verzendkosten te betalen, ook als je bestelling boven het gratis bezorgen bedrag uit kwam. Mocht je hier van afzien, dan storten wij het aankoopbedrag terug onder aftrek van € 7,50 administratiekosten.

Bezorging tijdens de Feestdagen en landelijke actie-perioden

Post- en pakketbezorging rond de Feestdagen en tijdens landelijke actie-perioden, zoals bijvoorbeeld de week voor en na Black Friday en Cyber Monday, kan soms vertraging oplopen. Op Feestdagen en officiële vrije dagen zelf wordt niet bezorgd. Wil je toch op die dagen van je nieuwe artikelen kunnen genieten? Bestel dan een week eerder, het bederft immers niet 😉

Verpakking

Wij zijn zuinig op onze planeet en de toekomstige leefomgeving van alle (klein)-kinderen. Daarom proberen wij de verpakkingen en opvulmaterialen van onze toeleveranciers zoveel als mogelijk een tweede leven te geven.

Paslabel

Helaas moeten wij vaststellen dat mensen soms het begrip passen erg ruim opvatten. Passen is even aan, kijken of het staat, of het je bevalt. Passen is echter niet een gehele avond dragen, er mee uit gaan of dergelijke. Omdat sommige mensen het begrip passen verwarren met dragen kan het voorkomen dat onze producten voorzien zijn van een paslabel.

Wanneer er een paslabel aan een product hangt, mag deze niet verwijderd zijn en ook niet dusdanig verfrommeld waardoor er alle vermoeden bestaat dat er meer mee is gebeurd dan passen. Alle paslabels zijn zo bevestigd dat je gewoon kan passen zonder beschadigingen.

Retourneren

Gelukkig heeft Nederland goede wetgeving voor aankopen bij webwinkels. Op deze zogenoemde ’aankopen op afstand’ is het zogenoemde ’herroepingsrecht’ van toepassing, inclusief een zogenoemde ’zichttermijn’. Dit betekent dat je vrijwel alles binnen 14 dagen na ontvangst kunt retourneren, mits aan bepaalde voorwaarden is voldaan.

Gezondheid, veiligheid en hygiëne staan bij ons hoog in het vaandel. Daarom brengen wij je graag vooraf op de hoogte van onze voorwaarden. Deze staan reeds beschreven in onze Algemene Voorwaarden, maar onderstaand tref je de belangrijkste punten in niet-juridische taal aan.

Het retourneren van producten is alleen toegestaan als

– dit vooraf met ons is besproken en door ons een akkoord is gegeven;
– het product en de verpakking in de originele staat zijn;
– het product en de verpakking compleet en onbeschadigd zijn;
– het product ongebruikt en/of ongedragen is;
– de seal-verpakking (=verzegeling) van producten, of gedeelten van een product zoals slips, strings, kousen/pantys, catsuits en tepelversieringen, ongeopend zijn.

Vergeet vooral de eerste voorwaarde niet: vooraf overleggen. Het niet uit moeten zoeken van wie een geretourneerd pakket is, scheelt ons veel tijd. Tijd die wij liever aan nuttiger zaken besteden, zoals ons assortiment 😉

Uitsluitingen

De Nederlandse Wet kent een aantal uitzonderingen op het herroepingsrecht. Deze zijn onder andere gericht op het handhaven van de eerdergenoemde gezondheid, veiligheid en hygiëne. Onderstaande producten kunnen daarom niet worden geretourneerd:

– Sextoys
– lingerie/body’s/underwear (kleding welke direct op het kruis gedragen wordt)
– condooms
– massageoliën
– glijmiddelen
– crèmes en tabletten

Als het percentage retourzendingen van een klant het gemiddelde overschrijdt, dan behouden wij ons het recht voor om toekomstige bestellingen van die betreffende klant te weigeren of hieraan aanvullende voorwaarden te verbinden.

Kosten retour zenden

De kosten voor het retour zenden van goederen zijn altijd voor de koper. We raden altijd aan hier een Track and Trace verzending van te maken, mocht een pakket verloren gaan kan je claimen bij de verzender. Waarom zijn de kosten voor de koper? Vergelijk het met iets kopen in een fysieke winkel. Mocht je daar iets terug naar willen brengen, zal je ook je eigen benzine of kosten openbaar vervoer moeten betalen. Ja zelfs je fiets heeft ooit geld gekost.

Terugbetaling

Zodra een retour-artikel wat aan de voorwaarden voldoet bij ons binnenkomt, wordt het aankoopbedrag zo spoedig als mogelijk terugbetaald.

Artikelen die toch gebruikt of beschadigd zijn of waarvan de seal-verpakking(en) geopend zijn, kunnen wij uiteraard niet meer verkopen. Terugbetaling is in die gevallen uitgesloten. Bij artikelen met bijvoorbeeld een beschadigde of ontbrekende verpakking passen wij een door ons vast te stellen waardevermindering toe. Terugbetaling van het resterende bedrag gebeurt in de vorm van een tegoedbon.